RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Selasa, 20 Julai 2010

KEMPEN HAFAZ 1AYAT 1HARI



Antara kelebihannya:

1. Dapat mengingat Kalam Allah.

Sebut sahaja Kalam Allah, teringat saya pada Sifat 20, Sifat yang ke-13 adalah KALAM كلام yang bermakna Allah itu Maha Berkata-kata. Antara berkata-kata-Nya Allah itu adalah melalui Al-Quran. Kalam Allah ini sangat luas makna dan pengertian-NYA. Antara lain adalah berkenaan ILMU yang terkandung di dalam-Nya. Ianya bukan kitab sejarah, namun ianya menjelaskan sejarah terdahulu tanpa kesalahan fakta secara tersurat dan tersirat. Ianya bukan kita sains, namun ianya menjelaskan tentang sains dari prinsip sehingga penemuan yang masih dalam kajian. Ianya bukan kitab undang-undang, namun di dalamnya ada prinsip undang-undang, malah undang-undang yang paling adil. Ianya bukan kitab georafi, namun ianya telah menjelaskan prinsip geografi, malah masih banyak belum ditemui dan masih dalam kajian manusia dan sentiasa dibenarkan berdasar kajian aqli manusia. Ianya bukan kitab kedoktoran, namun ianya menjelas secara prisip perubatan, malah terkandung pengubatan dan pencegahan.

Begitulah selanjutnya, yang sekiranya ingin ditulis ilmu yang terkandung di dalamnya tanpa ada batasnya, walau 7 lautan menjadi dakwat, seluruh pokok di daratan menjadi pena, belum habis ilmu itu hendak ditulis.

.....bersambung...

Tiada ulasan:

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com