RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Selasa, 21 Julai 2009

PENYUCIAN HATI

Termasuk diri saya sendiri juga semua di antara kita, apabila kita membicarakan agama (yang ditafsirkan sebagai cara hidup)maka semuanya akan memikul tanggungjawab yang sama.

Saya sebagai penyampai atau moderator rancangan ini juga tidak dapat lari dari kekurangan dan kelemahan. Begitu juga seorang doktor misalnya...walau dia boleh menasihati pesakit namun beliau sendiri tidak dapat lari dari apa jua jenis penyakit...begitulah kita yang bersifat hamba ini...

Penyucian Hati boleh saya ringkaskan dengan mudah dalam ungkapan kata-kata atau menaip diruangan ini...namun untuk berperang dengan Hawa Nafsu dan sentiasa berhati-hati dengan hasutan syaitan dan iblis laknatullah bukan satu perkara yang mudah melainkan dengan ilmu dan Kuasa Yang Maha Perkasa jua yakni Allah s.w.t.

Pertama: Saya nasihatkan buat Broke Krew dan juga kepada siapa sahaja yang memerlukan jawapan yang sama...Carilah Ilmu tentang Allah s.w.t kenalilah DIA dengan sekenal-kenalnya...jangan biarkan Akal dan Imaginasi kita terawang-awangan mencari dan menghkhayalkan Diri-NYA...kepuasan akal terhadap ALLAH s.w.t hanyalah dengan ilmu kenal kepada-NYA.

Kedua: Apabila sudah kenal akan ALLAH s.w.t, jangan ada dalam diri kita prasangka atau ragu-ragu terhadap kekuasaan, kesempernaan serta keperkasaan-Nya Yang Maha Agong.

Ketiga: Laksanakan segala perintahnya ke atas diri kita dengan taat.

Keempat: Allah mengasihi semua makhluknya...Allah menegur setiap kesilapan...cuma bagi mereka yang peka akan memahaminya.

Kelima: Jika penyucian hati yang Broke Krew utarakan adalah berkaitan hasad dengki, iri hati, dan yang seerti dengannya...satu cara yang boleh saya berkongsi...ialah...berilah fokus atau perhatian kepada apa yang kita ada...insyaAllah kita akan dapat apa yang mereka ada...kalau tak...semunya akan hilang begitu sahaja...


Time kasih...tq :-)

Tiada ulasan:

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com