RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Isnin, 25 Mei 2009

SIAL, BURUK NASIB, TIADA TUAH DAN CELAKA

Bila seorang ibu melahirkan seorang anak yang cacat...apakah kita boleh atau wajar katakan yang ibu itu sial, buruk nasib, tiada tuah dan celaka...

Bila anak kita jadi samseng jalanan bolehkah kita katakan anak itu mewarisi kesialan kita?

Bila surau masjid kosong dari jemaah, bolehkah kita katakan bahawa surau itu sial atau salah surau itu tidak kena tapak pembinaannya dan sebagainya...???

PERSOALAN: adakah budaya kita menghidupkan kesialan atau ini semua salah orang lain sehingga aku terpaksa hidup dengan kesalahan dan kesialan orang lain? Kemuadiannya aku dan keluarga aku susah untuk hidup bahagia?

PERSOALAN: Jika aku tiada isteri dan anak-anak tentu aku dapat makan dan belanja duit gaji aku dengan kehendak aku. Kalau anak aku tak berkawan dengan anak engkau tentu anak aku jadi orang paling baik dalam dunia ini....

Tiada ulasan:

SENARAI CATATAN TERDAHULU

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com