RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Isnin, 23 Julai 2012

PENDIDIKAN RAMADAN

Sedar tak sedar, hari ini sudah masuk hari yang ketiga umat Islam di Malaysia berpuasa. Alhamdulilah, kita semua dapat menikmatinya dengan keadaan aman, makmur lagi sejahtera.

Sesungguhnya, Ramadan memberi pendidikan kepada kita dalam segenap kehidupan. Penyusunan hidup pada bulan Ramadan untuk kita sudah tentunya sangat berbeza dari kelaziman biasa. Ramadan, mengandungi sahur dan berbuka, Ramadan dihiasi tadarus, Ramadan dihiasi taraweh, Ramadan dihiasi pelbagai lagi yang tiada pada bulan biasa.

Nikmat semua perlakuan ini sebenarnya mendidik kehidupan kita untuk sepanjang kehidupan 11 bulan yang lain dalam setahun.

Untuk bangun 1/3 malam pada bulan harus, mungkin agak sukar untuk dilakukan. Namun, melalui bangun sahur, ramai yang boleh melakukannya. Begitu juga waktu untuk membaca Al-Quran, Ramadan ini semakin ramai yang melakukannya.

Semoga kita dapat melalui pendidikan ini dengan lebih baik pada tahun ini. Amin.

Tiada ulasan:

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com