RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Sabtu, 4 April 2009

ULASAN ILUSI DUNIA

Terima Kasih Relevan. Dalam kesibukan masih sempat memberi ulasan dalam blog ni.

Berkenaan ilusi dunia ini, semua orang akan terlibat melainkan orang yang beriman dan beramal soleh, sentiasa berpesan kepada kesabaran, sentiasa pula berpesan tentang kebenaran.

Syaitan dan nafsu jahat akan datang dan bergerak kepada kita dalam perbagai bentuk mengikut siapa kita dan bagaimana cara serta kaedah yang paling sesuai bagi mereka mempengaruhi serta menghala kita kepada kelalaian dan kesesatan.

Miskin, kaya, susah, senang, muda, tua, bandar, desa, pekan, bukit, paya, lurah dan sebagainya. Semua peringkat umur, semua tempat dan semua keadaan.

Mereka (Syaitan dan Nafsu dalam diri) telah bersedia dalam semua hal itu. Buktinya dalam semua hal itu ada antara kita yang telah mengikuti jejak mereka.

Gagal seorang miskin, sanggup melakukan rompakan, ragut, curi dan lain-lain kerana lupa akan usaha mencari nafkah dengan benar mengikut ladas syarak. Betapa mereka lupa akan janji Allah s.w.t setiap dari kita Allah sudah sediakan rezeki yang halal. Apa yang perlu mereka lakukan adalah keimanan dalam KESABARAN.

Gagal seorang kaya, kerana mereka gagal dalam KETAMAKAN betapa mereka lupa dalam rezeki mereka ada hak orang miskin. Sewajibnya mereka memiliki sikap keimanan dan KEMURAHAN HATI.

Yang kejar glamour, sepatutnya mereka gunakan kepercayaan itu untuk menyampai dan mempengaruhi yang lain agar yang lain turut serta mencintai Allah s.w.t. Mungkin kaedah keadaan suasana yang berbeza namun hakikatnya semua kita kembali kepada-NYA.

Kita takut akan diri kita ini. Takut akan sentiasa merasakan tidak cukup atas nikmat Allah s.w.t berikan sedang jika kita hayati, Allah s.w.t kurangkan sesuatu pada kita, Allah s.w.t pasti akan lebihkan sesuatu.

Selami diri, hiasi pribadi...Salam (",)

Tiada ulasan:

SENARAI CATATAN TERDAHULU

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com