RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Jumaat, 13 Jun 2008

HARGA SEBUAH KESABARAN

"SABAR" bila kita sebut dalam penafsiran sesetengah kita mungkin diam duduk saje atau mendiamkan diri tanpa ada tindakan. Namun hakikatnya ia adalah suatu sifat yang sangat positif dan antara sifat tunjang dalam mencapai kejayaan hakiki. Sabar adalah saat bertenang dalam terus mengatur langkah memahami gerak masalah, apakah sebab musabab? kesan jika kita membuat apa-apa keputusan? mempertimtang 'dharurat' yangmana paling ringan atau menghilangkan terus sehingga masalah benar-benar selesai.

HIKMAH sabar menjadikan kita bijak dalam mengatur strategi atau mengatur langkah dalam menyelesai masalah kerana sempat membaca segala aspek yang terkandung untuk keluar dari sesuatu masalah.

PALING UTAMA untuk kekal bersama-Nya Yang Maha Esa, Pentadbir Sekalian Alam kuncinya adalah sabar.

Ayat Tafakur;


Maksudnya: Dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya, dan janganlah kamu berbantah-bantahan; kalau tidak nescaya kamu menjadi lemah semangat dan hilang kekuatan kamu, dan sabarlah (menghadapi segala kesukaran dengan cekal hati); sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar.

Tiada ulasan:

SENARAI CATATAN TERDAHULU

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com