RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Jumaat, 29 Januari 2010

JERAT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Saya tertarik dengan perkataan JERAT. Dalam kehidupan ini, banyak kita boleh kaitkan dengan perkataan ini. Jika kita kaitkan dengan apa kita lakukan kepada jerat yang dipasang manusia untuk binatang, mungkin ianya untuk manusia itu mencari rezeki atau untuk makan. Selain itu, mungkin untuk menghindari dari musuh tanaman. Merujuk kepada jerat untuk manusia pula, perkataan ini dilakukan pula oleh musuh manusia untuk manusia itu binasa. Iblis dan sekutunya, nafsu yang membawa kejahatan dan kesesatan tidak ketinggalan melakukan perbuatan bagi perkataan ini.

Bercakap tentang Islam, maka musuh kepada pegangan ini akan membuat jerat dalam pelbagai bentuk agar penganutnya tergelincir atau terjerumus kepada apa yang diingini musuhnya.

Sebagai renungan...



Maknanya: (Segala balasan yang buruk) itu adalah dengan sebab Allah telah menurunkan Kitab dengan mengandungi kebenaran (tetapi mereka berselisih padanya); dan sesungguhnya orang-orang yang berselisihan mengenai (kebenaran) kitab, itu sebenarnya mereka adalah dalam keadaan berpecah-belah yang jauh (dari mendapat petunjuk hidayah Allah). - Surah Al-Baqarah, Ayat 176.

2 ulasan:

Nizam Awang Brahim berkata...

Iblis laknatullah dari dulu lagi sentiase cube menjerat manusia.Tetapi sekarang manusia itu sendiri yang sengaje masuk ke dalam jerat yang sentiase dipasang Iblis.

nurmani berkata...

Jerat iblis tu jenis manusia juge. Yang behnye jerat tu gebu, montok,lentok, tonggek dan seksi. Jadi bila kita kene jerat patutnya kita sakit tapi jerat ni sedak pulok. Pasal tulah manusia suka memilih untuk masuk ke dalam jerat.

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com