RADIO MALAYSIA PAHANGFM

Untuk mendengar RADIO MALAYSIA PAHANGFM...Satu Pilihan...di internet sila klik

FREKUENSI PAHANGFM

Kuantan, 104.1mhz | Pekan, 104.1mhz | Rompin, 91.9mhz | Maran, 92.00mhz | Jerantut, 92.7mhz | Temerloh, Bera, Lipis, Raub, Bentong, Kuala Lumpur, Lembah Klang, Putrajaya, 107.5mhz | Kemaman, 104.1mhz

Pengikut

Custom Search

Bilangan 'Hits' Blog Kalam Damai

Realtime Online

Jumaat, 24 Februari 2012

BUMI INI TERLALU KECIL UNTUK BERMUSUHAN


Matlamat Allah mengutuskan manusia ke bumi ini, hakikatnya hanya Dia Yang Maha Mengetahuinya. Asasnya, adalah untuk menjadi khalifah di bumi ini. Setelah para malaikat bertanyakan, adakah Allah ingin mengutuskan satu makhluk yang membawa kerosakan dan pertumpahan darah di muka bumi , pada saat permulaan sebelum kejadian manusia. Allah menegaskan bahawa Dia lebih mengetahui akan apa Dia ciptakan.

Bumi ini, terlalu kecil untuk manusia bermusuhan. Langit yang terbentang luas, menjadikan bumi hanya seolah sebutir pasir yang berada di pesisir pantai yang luas. Di situlah manusia membina kehidupan dengan dirinya sediri tidak hanya sebutir debu halus seantero angkasa.

Manusia tidak akan membuahkan tabiat dan susun hidup yang baik, tanpa merujuk segala rahsia yang terkandung dalam firman Allah yang menyatakan bahawa Dia Maha Mengetahui akan setiap ciptaan-Nya.

Manusia harus terus menafikan bahawa manusia itu tidak dicipta untuk menumpah darah dan merosakkan bumi ini, kerana Allah telah menjelaskan secara nyata dalam firman-Nya.

Setelah Allah menyatakan, manusia adalah sebaik-baik kejadian, Allah juga menyatakan manusia itu boleh lebih buruk dari haiwan ternakan dan makhluk yang lain, melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh.

Bumi ini kecil untuk permusuhan, kerana kesannya semua akan rasa.

Salam Ukhuwah.

Tiada ulasan:

MENDENGAR BACAAN AL-QURAN 'ONLINE'

Listen to Quran

Rileks-rileks...

Untuk bagi makan ikan-ikan, sila klikkan tetikus ke dalam kolam. (",)

E-MAIL KAMI

Sebarang cadangan, anda boleh emailkan kepada kalamdamai07.pahangfm@blogger.com